søndag den 13. januar 2013

Mål og midler

Undervisningsforløb i dansk 4a på Stouby skole. Forløbet vil tage afsæt i de første 4 bøger i serien om drageherren, skrevet af Josefine Ottesen.
Mål for undervisningen:
Jeg skal have styr på forskellige genre og deres kendetegn.
Jeg skal have kendskab til Josefine Ottesen´s forfatterskab.
Jeg skal kunne skrive referat af drageherren i Google docs.
Jeg skal skrive min egen "fantasy" historie i Google docs.
Jeg skal forholde mig til hvert kapitel inden jeg læser teksten. Dette gøres ud fra overskrift og billeder.
Når jeg har læst hvert kapitel skal jeg følge op på de forudsigelser jeg havde til tekstens indhold.

Jeg vil starte emnet op med at, vise et klip fra youtube hvor Josefine Ottesen fortæller om Drageherren Elever skal derefter svare på spørgsmål inden de læser et kapitel, og efter de har læst et kapitel. Vi gennemgår hvert kapitel på klassen. Efter hver bog laver de referat på google docs. Vi vil løbende arbejde med deres egen fantasy historie på Google docs. I denne proces vil jeg lave hold på 3 som kan give respons til hinandens arbejde. Jeg vil give respons til alle eleverne under denne skriveproces.

1 kommentar:

  1. Et spændende forløb.
    Fint, at du har kunnet indlejre youtube-klippet med Josefine Ottesen.

    Det er velvalgt, at elever skriver fantasy-historier i Google Docs, især når det er et procesorienteret skriveprojekt. Er det kun dig, der skal kunne give respons undervejs, eller får de en responsmakker(e). I så fald skal de ud over at dele deres dokument med dig også dele med de klassekammerater, som de skal have respons af.

    SvarSlet